Årets Organisatör 2009

I lördags anordnades riksmötesfest och middag i samband med KDU:s riksmöte. Festen hölls på Elite Park Hotel mitt i centrala Växjö och det var en mycket trevlig middag. Självklart fanns massor av trevliga KDU:are på plats men jag hade också förmånen att få dela bord med Tor André Ljosland från norska KRFU samt ordföranden för Davidi Hemerlin som är ordförande för israeliska Young Likud.

Det delades även ut priser och utmärkelser till personer som utmärkt sig under året. Utmärkelsen årets KDU:are gick till Lars-Johan Sunnerberg och Anna Stina Stenbäck blev årets skribent. Årets Henrik Gustafsson pris som går till den KDU:are som utmärkt sig alldeles särskilt för sitt internationella engagemang tilldelades Edvard Agrell och den prestigefyllda tävlingen årets lokalavdelning gick till KDU Norrort som letts av Caroline Andersson och Diana Ayoub.

Det var med mycket stor glädje som jag själv fick motta priset som Årets Organisatör. För mig personligen är det en av de finaste utmärkelserna man kan få som KDU:are. Jag är mycket stolt över utmärkelsen och inte minst över mitt distrikt KDU Stockholm Stad.

Man kan inte bli årets organisatör utan att ha en organisation att organisera. KDU Stockholm Stad består av medlemmar som brinner för KDU och som alltid ställer upp. De har varit beredda att arbeta mot ett gemensamt mål och vision och vi har lyckats. Min utmärkelse årets organisatör 2009 är utan tvekan en utmärkelse till KDU Stockholm Stad som helhet.

Ett riktigt stort tack till KDU Stockholm Stad och dess lokalavdelningar för att ni utgör Sveriges bästa KDU-distrikt. Ett stort tack även till de som nominerat och utsett mig till årets organisatör 2009.

DSC_0123

