Försvarspolitisk talesman för KDU

Från och med idag till och med på lördag är jag på plats i Västerås för att representera KDU på Kristdemokraternas riksting. Rikstinget har alldeles nyss dragit igång. Det hela inleddes med ett i stora delar lysande tal från vår partiordförande Göran Hägglund. Jag återkommer med utdrag från det talet senare.

För mig och mina kollegor i KDU:s förbundsstyrelse började dock dagen redan kl 09.00. På Kristdemokraterna i Västmanlands distriktskansli höll vi vårt första ordinarie styrelsemöte. Jag är grymt laddad inför det kommande året och vårt första möte var sporrande.

Jag är inte minst väldigt glad över att kunna meddela att jag av förbundsstyrelsen blivit tilldelad ansvarsområdet försvarspolitik. Således är jag numer försvarspolitisk talesman för Kristdemokratiska ungdomsförbundet och det ska bli riktigt intressant att påbörja arbetet med att föra ut förbundets försvarspolitik.

Jag kan också med glädje meddela att jag inom KDU:s förbundsstyrelse fått särskilt ansvar för KDU Jämtland, KDU Västernorrland och mitt gamla hemdistrikt KDU Wermland. Jag ser fram emot ett gott samarbete med respektive distriktsledning och hoppas få komma på fadderbesök både i Värmland och Norrland under det kommande året.

FSmöte
Bild tagen av Sara Skyttedal från FS-mötet i Västerås
