Besviken över valresultatet, men stolt och tacksam!

Jag är besviken över valresultatet och svenska folkets beslut. Samtidigt är jag stolt över att jag är en av alla svenskar som röstade för en fortsatt borgerlig regering, över vad Alliansen åstadkommit, KDU:s hårda arbete och jag är både stolt och tacksam över att människor valt att rösta på mig till Stockholm stadshus och Sveriges riksdag.

Jag är besviken över valresultatet och svenska folkets beslut. Samtidigt är jag stolt över att jag är en av alla svenskar som röstade för en fortsatt borgerlig regering. Alliansen har lett Sverige genom den värsta finanskrisen sedan 1930-talet med resultatet 340 000 fler i arbete. Vi har sett till att människors valfrihet ökat liksom utrymmet i människors privatekonomi genom skattesänkningar. Det har lett till fler som jobbar, mer resurser till välfärden och världens bästa äldreomsorg. Jag är stolt över att ha fått arbeta för en så framgångsrik regering och jag känner en stor tacksamhet över väldigt mycket som statsminister Fredrik Reinfeldt och finansminister Anders Borg tillsammans med oss kristdemokrater och resten av Alliansen åstadkommit. Tack för allt Fredrik Reinfeldt!

Stolthet är också vad jag känner inför det hårda arbete Kristdemokratiska Ungdomsförbundets medlemmar lagt ner under valrörelsen för att man känner ett stort ansvar för Sverige och vår framtid. Era insatser har bidragit till att Kristdemokraterna fördubblade sitt stöd bland unga väljare enligt SVT:s valundersökning och det är fantastiskt bra! Vårt gemensamma engagemang är ovärderligt för partiet och våra värderingar behövs nu mer än någonsin i svensk politik.

Sverige behöver fler borgerliga reformer. Därför ska KDU nu utgöra en del av en mycket stark opposition i förhållande till Socialdemokraterna. Det är ett viktigt arbete som jag ser fram emot. Socialdemokraterna kommer inte att få det lätt såvida de inte omprövar sin egen politik och presenterar helt andra förslag som faktiskt är bra för Sverige, landets barnfamiljer och enskilda människor.

Stolt och tacksam blir man också när människor kommer fram och berättar att man fått deras röst. Stort tack för förtroendet till alla er som valde att kryssa mig till Stockholm stadshus eller Sveriges riksdag!

Christian Carlsson

10686897_10154633879130195_6543268515538219010_n

Kommentera

